Monday, August 18, 2014

Pakatan Rakyat putus terima Wan Azizah


KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat akhirnya memutuskan untuk mencalonkan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar Selangor.

Keputusan itu dibuat selepas seorang lagi calon yang dicadangkan PAS, Mohammad Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden PKR, akur dengan keputusan parti itu sebelum ini yang telah bersetuju memilih Azizah.

Ianya diputuskan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di sebuah hotel di Subang Jaya, Selangor petang tadi.

"Majlis Pimpinan juga mengambil maklum dan menghargai pencalonan YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan YB Mohamed Azmin Ali untuk jawatan Menteri Besar.

"Bagaimanapun YB Mohamed Azmin Ali menegaskan bahawa beliau kekal menyokong keputusan parti KeADILan untuk menamakan YB Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon YAB Menteri Besar baru Selangor," kenyataan yang ditandatangan pemimpin ketiga-tiga parti itu dipetik.

Tiga pemimpin tersebut adalah Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Timbalan Presiden PAS Mohammad Sabu.

Sehubungan itu, Pakatan Rakyat katanya akan meneruskan proses untuk menyembahkan keputusan tersebut kepada ke bawah DYMM Tuanku Sultan Selangor. 

- HARAKAHDAILY 17/8/2014

No comments: