Sunday, September 21, 2014

'Saya tak kata Jokowi lebih baik dari TG Abdul Hadi'



BATU PAHAT: Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu menegaskan beliau tidak pernah menyebut Presiden Indonesia Joko Widodo (Jokowi) lebih baik daripada Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Mohamad yang menyampaikan ucapan pada sesi penggulungan ucapan dasar presiden di Muktamar Tahunan PAS ke-60 hari ini sekaligus menafikan dakwaan itu sambil menyifatkan mereka yang berkata demikian yang dikaitkan dengan beliau wajar mengambil wuduk.

"Tujuan hendak jatuhkan presiden tidak ada langsung, itu bukan niat kita.

"Kalau kita hendak menang kita tonjol prestasi dasar Islam yang kita perkukuhkan," kata beliau.

Mengenai 'serangan' para perwakilan kepadanya, beliau dengan bersahaja menyatakan seronok dengan menganggap perkara itu biasa dalam PAS.

Begitupun, beliau ‘kurang seronok’ dengan tindakan pihak tertentu yang menyimbah cat merah pada poster yang terdapat gambarnya berhampiran tapak muktamar.

“Yang tak seronok gambar saya depa bubuh cat. Ini tak seronoklah. Nanti muslimat marah,” ujarnya berseloroh.

Malah katanya yang turut mengimbau bagaimana beliau mengambil berat kedudukan Presiden PAS yang bertanding di parlimen Marang terus terjamin.

"Saya minta rakan-rakan aturkan program untuk saya turun di Marang waktu itu bagi memenangkan presiden pada PRU13.

"Begitu juga di Temerloh, saya aturkan perjumpaan dengan pengundi Cina yang tidak berapa mahu undi calon kita. Saya tinggalkan Pendang, terus ke Temerloh. Walaupin berbeza pendapat dengan Nasrudin wajib saya untuk menangkan dia," katanya.

Sebelum ini laporan media mendakwa menyanjungi Jokowi ketika mengulas kemenangan Presiden Indonesia itu. - HARAKAHDAILY 20/9/2014

No comments: