Friday, November 1, 2013

Pulau Pinang Tangguh Program Merdeka Ride

 
KUALA LUMPUR: Program Merdeka Ride ® Jambatan Kedua Pulau Pinang yang dijadualkan pada 10 November ini terpaksa ditangguhkan ke satu tarikh yang akan ditetapkan kemudian.

Demikian dinyatakan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang selaku Pengerusi Jawatankuasa Pengelola program berkenaan, Datuk Farizan Darus dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Sehubungan dengan penangguhan tersebut, katanya para peserta yang telah mendaftar untuk menyertai Program Merdeka Ride ® Jambatan Kedua Pulau Pinang boleh membuat pilihan untuk terus kekal menyertai program pada tarikh yang akan ditetapkan kelak, mendermakan keseturuhan bayaran penyertaan tersebut kepada penganjur selaras dengan hasrat program ini yang merupakan program kebajikan atau untuk tidak menyertai program ini tetapi mengambil jersi.

Katanya, program itu adalah sebahagian daripada program perasmian Jambatan Kedua di bawah naungan Yang di-Pertua Negeri dengan kerjasama Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Lions Clubs of Penang Host serta Jambatan Kedua Sdn. Bhd. (JKSB).

Tambahnya, tujuan program itu adalah untuk kayuhan amal yang akan disumbangkan kepada beberapa badan kebajikan yang ada di Negeri Pulau Pinang termasuk Tahung Bencana Alam TYT.

Katanya, segala kesulitan amatlah dikesali dan Jawatankuasa Penganjur amat berharap bahawa penyertaan kesemua peserta yang telah mendaftar dapat diteruskan atas semangat untuk memberi sumbangan kebajikan kepada Badan-Badan Amal yang ada di Negeri Pulau Pinang termasuk sumbangan kepada Tabung Bencana Alam Tuan Yang Terutama Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang.

No comments: