Tuesday, May 20, 2014

Dyana jadi beban kepada BN - Salahuddin


TELUK INTAN: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berpendapat keputusan DAP meletakkan calon wanita Melayu bagi mewakili Pakatan Rakyat telah membuka mata semua pihak khususnya pengundi Teluk Intan supaya dapat menentukan sikap politik baru mereka.

JELAS beliau, langkah berani DAP turut menjadi bebanan kepada baru Barisan Nasional (BN) terutamanya Umno yang sebelum ini telah melabel parti itu sebagai parti perkauman.

Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan akan menyaksikan pertembungan dua penjuru antara calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud, 27 tahun akan menentang calon BN, Datuk Mah Siew Keong.

"Saya percaya langkah ini menjadi panduan dan rujukan pada masa hadapan tentang bagaimana DAP berusaha menjadikan imej mereka lebih terbuka.

"Yang mana selama ini parti itu digambarkan sebagai parti perkauman, DAP berusaha untuk menjadikan imej mereka lebih Malaysia," katanya.

Beliu berkata demikian ketika ditemui pada hari penamaan calon semalam.

Tambah beliau, PAS menyambut baik usaha yang dilakukan DAP dan akan memperkuatkan jentera bagi membantu Pakatan Rakyat memenangi kerusi di Teluk Intan.

"Anak muda Melayu menentang calon senior adalah pertembungan yang cukup menarik, pengalaman tidak menjadi satu perkara yang penting tetapi ia bergantung kepada penilaian pengundi.

"Keadaan dunia maya sekarang ini, pengundi dapat menilai dengan sendiri apa yang berlaku dan perlu mereka lakukan," sambung beliau.

Dalam pada itu, beliau turut menjangkakan BN akan terus memainkan isu hudud bagi menarik pengundi Melayu, namun beliau yakin dengan kebijaksanaan PAS isu tersebut dapat dijelaskan dengan baik.