Saturday, May 10, 2014

Saifuddin tak akan tarik diri

  • Datuk Saifuddin Nasution IsmailDatuk Saifuddin Nasution Ismail
 1 / 1 
SHAH ALAM – Calon Timbalan Presiden PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail tetap bertanding dalam pemilihan parti itu walaupun ada cadangan agar menarik diri untuk memberi laluan kepada pertembungan di antara Mohamed Azmin Ali dan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menurutnya, konsep demokrasi yang diamal parti memberikan ruang kepada pengundi memilih calon yang baik selain keputusan pemilihan adalah penting untuk menunjukkan semangat reformasi yang diperjuangkan.

“Saya percaya setiap calon mempunyai kelebihan dan agenda yang baik yang telah dibentangkan kepada anggota parti, sebaiknya kita menghormati konsep demokrasi di dalam parti ini.


“Saya dan rakan-rakan akan terus berkempen secara sihat untuk pemilihan di minggu terakhir ini yang melibatkan negeri-negeri Selangor, Wilayah Persekutuan dan Negeri Sembilan," katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Katanya lagi, walaupun pemilihan kali ini mempunyai beberapa kelemahan teknikal sehingga terpaksa diarah untuk mengundi semula namun, ia berjaya ditangani dengan baik oleh pihak berwajib.

“Kami  akan terus berkempen pada pusingan pemilihan 17 Mei ini bagi cabang-cabang yang diarahkan semula.  Pasukan sukarelawan yang kebanyakannya anak muda akan ditempatkan di Selangor, Wilayah Persekutuan dan Negeri Sembilan untuk merayu undi atas nama demokrasi," katanya.