Tuesday, September 23, 2014

Bergerak maju bersama kepimpinan MB baharu - AMK




KUALA LUMPUR: Angkatan Muda Keadilan (AMK) mengalu-alukan pengumuman oleh Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang telah merestui pelantikan Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu dan juga telah dipersetujui oleh Majlis Pimpinan Pusat PKR sebulat suara. 

"Kami percaya pengumuman ini disambut baik oleh majoriti anggota parti dan rakyat negeri Selangor," ujar Timbalan Ketua AMK, Dr Afif Bahardin dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Sehubungan itu, katanya AMK menyeru semua pihak untuk bergerak maju ke hadapan bersama dengan kepimpinan Menteri Besar Selangor yang baharu. 

Seiring dengan perkembangan itu, ujar beliau pihaknya akan membantu merangka dasar untuk belia dan anak muda samada di bandar dan desa merangkumi aspek pembangunan insan, ekonomi dan sosial. 

Beliau berharap dengan pelantikan itu, Negeri Selangor Darul Ehsan akan menjadi negeri yang komited dengan agenda kesejahteraan dan kemakmuran rakyat seperti mana yang dipersetujui bersama oleh Pakatan Rakyat. 

"Semoga Negeri Selangor akan menjadi bukti kejayaan dasar pentadbiran Pakatan Rakyat dan seterusnya menjadi pemangkin untuk ke Putrajaya," ujarnya yang juga Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang. -HARAKAHDAILY 23/9/2014

No comments: