Monday, July 22, 2013

Isu Hot Kuala Besut: Abby Abady Kahwin Lari

Seperti yang aku dah terangkan dalam beberapa artikel sebelum ini, kempen pilihanraya kecil Kuala Besut ini agak suram, tidak meriah seperti mana kempen-kempen pilihanraya kecil sebelumnya.  
Mungkinlah sebab faktor bulan Ramadhan dimana syaitan semua dirantai, yang buat orang UMNO kurang nak buat dajal.

Tidak hairanlah kenapa di kedai-kedai makan, bazar-bazar Ramadhan dan tempat tumpuan ramai yang lain di Kuala Besut ini, isu yang paling hangat diperkatakan orang ialah isu pasal Abby Abady kahwin lari dengan budak 24 tahun di Siam.

Bukan isu pilihanraya.

Yang jadi kecohnya, kenapa janda kahwin anak bujang teruna di Siam pulak, bukan orang kahwin 2 atau 3 yang sampai nak ke Siam.  Itupun kes jantanlah, ini kes perempuan.

Macam-macamlah yang aku dengar, ada kata kes kahwin lari, keluarga tak restu (mertua Abby ni khabarnya orang kuat UMNO, malah suami dia pun ahli UMNO) dan sebagainya.  

Soal calon, visi dan misi parti yang bakal menang, kurang diberi perhatian, malah di sesetengah tempat, tak diberi perhatian langsung.

Isu ini yang lebih popular.

Pada pendapat akulah, Abby ni nak kahwin dengan siapa dan dimana tu, apalah isu sangat?  Lantak ke dialah.  Tapi orang kita memang macam itu, yang dicari bukan isi, tapi sensasi.

No comments: