Tuesday, September 24, 2013

Anwar Wajar Layan Azwanddin Seperti Anjing Kurap


Aku pelik betul dengan budak bernama Azwanddin Hamzah ini.  Apa dia fikir dia besar mana sehingga berani menyerbu banglo mewah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Segambut minta beliau mendedahkan maklumat akaun banknya yang dikatakan ada simpanan berjuta-juta ringgit.

Buat apa Anwar nak melayan 'lipas' macam ini?  Buang masa dan tenaga.

Apakah si bodoh ini tidak tahu bahawa maklumat perbankan individu adalah maklumat sulit?  Mana boleh nak dedah-dedah begitu saja.  

Setakat nak buat assumption liar konon Anwar korup (sebab itu ada banyak wang dalam bank), lupakan sajalah sebab tidak akan ada siapa yang percaya. 

Tidak ada siapa, walaupun Gabenor Bank Negara yang boleh meminta maklumat akaun milik sesiapa didedahkan kepada umum.  Kalau nak juga, perlu dapatkan perintah Mahkamah, tapi alasannya perlu kukuhlah.

Azwanddin si Anjing Kurap
Rafizi dedah maklumat bank NFC dulu lain, tak sama dengan kes yang ini.  Kes itu penuh dengan penyelewengan dan rasuah, sementara soal Anwar nak simpan berapa juta pun dalam akaun peribadi beliau, itu siapa pulak Azwanddin nak mempertikaikan?

Maka itu aku menyokong cara Anwar melayan karenah anjing kurap macam Azwanddin semalam.  Berkumpul lah berapa ramai pun kat depan tu, dihantarnya budak bangla saja untuk menerima memo dari Azwanddin.

Silap bila ketua staff Anwar, Ibrahim Yaakob pulak muncul untuk menerima memo tersebut.  Patutnya biarkan budak bangla itu saja yang dapat memo, yang Ibrahim nak menyibuk buat apa?  Seolah-olah bagi kredit pada anjing-anjing kurap ini.

Kalau ikut aku, aku baling tulang saja kat budak-budak Azwanddin yang berkumpul menyemak depan rumah orang semalam.  Biar diaorang ramai-ramai gogong tulang tu, kot-kot ada lagi saki baki daging yang tinggal.

Nasib baik pemimpin hati mulia macam Anwar tidak buat macam itu,  Kalau rumah akulah yang kena serbu semalam, memang dapat tulanglah.

Pakatan Rakyat dan Anwar sendiri memamg menyokong kebebasan berhimpun, tapi apa jenis bodoh yang buat depan rumah orang?  Pernah ke Azwanddin nampak penyokong Pakatan Rakyat buat demo depan rumah Najib dan Rosmah?

Berhimpun boleh, tapi jangan sampai menganggu privasi orang lain, apatah lagi di rumah!!

No comments: