Wednesday, November 27, 2013

Muzakarah: Pas dakwa Umno tak serius

  • Abdul Fattah Mahmood Abdul Fattah Mahmood
 1 / 1 
KOTA BHARU - Umno didakwa tidak serius dalam usaha mengadakan muzakarah sejak dahulu lagi dan pernah menarik diri pada saat-saat akhir ketika perkara itu akan berlangsung.

Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Abdul Fattah Mahmood berkata, muzakarah perlu diadakan dan Pas tidak pernah menarik diri pada saat-saat akhir sehingga ke hari ini.

“Kita (Pas) perlu mengikut kepimpinan dan tidak pernah menutup pintu mengenai hal agama.


“Muzakarah ini perlu dilakukan untuk memberi kefahaman dan perlu penambahbaikan serta yakin ia perkara yang betul,” katanya yang juga Adun Bukit Panau ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, muzakarah antara umat Islam adalah baik, namun setiap perkara yang baik mempunyai penghalangnya.

“Antaranya ia dikaitkan dengan penggabungan Umno-Pas, proses dan matlamat asal muzakarah digerhanakan.

“Jika Pas suatu hari memerintah negara, bermuzakarah dengan Umno sebagai pembangkang adalah pilihan, bahkan satu kewajipan,” katanya yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas dipetik dalam laman sosial Facebooknya.

Katanya, kewajipan pemerintah ialah menyatukan umat dan beliau mengingatkan Umno supaya sedar dengan menyoal siapakah yang memecahkan perpaduan umat dan memisahkan mereka daripada tali ALLAH SWT.

No comments: